Auto/Moto

Įvairiais keliais bevinguriuojant

toyotaAutomobilis lietuvio gyvenime užima tikrai svarbią dalį. Kartais net iškreiptai svarbią. Bet turbūt tokie jau esame – nors vis skundžiamės kaip trūksta pinigų tiesiog maistui, nekalbant jau apie knygas ar kitokį savęs tobulinimą, tačiau šeimoje dažnai turime net ne po vieną automobilį, degalų pilamės negailėdami (o jei ir gailėdami, vis tiek pilamės), važiuojame visur kur tik įmanoma ir galų gale pagal automobilių skaičių tūkstančiui gyventojų net viso pasaulio statistikos lentelėje kybome tikrai aukštai.

Deja, toks perdėtas žavėjimasis automobiliais su racionalumo dažnai tikrai prasilenkia. Vietoj to, kad rinktumėmės pavyzdžiui senesnę, bet patikimesnę Toyota, sėdame į kokį naujesnį, gražesnį europietį, kurį tenka dažnai remontuoti. O kadangi mes visų galų meistrai, leidžiame klestėti ir automobilių sąvartynams, kur tarp gausybės ardomų mašinų galim atrasti ir kokią kiek geriau veikiančią dalį savo automobiliui. Ir randame, ir džiaugiamės, po mėnesio keliaujame vėl ten pat kokios naujos dalies paieškoti. Keista, kad taip vadinami šrotai dar neturi lojalumo kortelių dažniau gendančių VW ar Renault automobilių savininkams.

Ne per didelis mūsų turtingumas ir begalinis noras turėti savo mašiną puikiai atsispindi ir užmetus akį į mūsų automobilių parką. Vidutinis dar judančios mašinos amžius Lietuvoje svyruoja apie penkiolika metų, per keletą metų sugebantis pajaunėti tik kokia nežymia dalimi po kablelio. Be jokios abejonės, tame tarpe gausu ir dvidešimtmetį ir dar daugiau smulkesnių jubiliejų atšventusių automobilių, apie kurių būklę bei saugumą kažin ar verta diskutuoti. Vien ko verti nusiskundimai forumuose, jog tik iš trečio ar ketvirto karto pavyko gauti teigiamą techninės apžiūros įvertinimą ar teko tiesiog nelegaliai tuo pasirūpinti.

Nuo turtingesnių, tuo pačiu ir racionalesnių europiečių atsiliekame ir automobilių pagal kokybę pasirinkime. Visame pasaulyje bene kokybiškiausia gamintoja Toyota pirmauja ir Estijoje, ir daugelyje kitų šalių pagal automobilių skaičių keliuose. Tuo tarpu pas mus gausu VW, Audi ir kitų tautos, numylėtinių. Tikėtina, jog ne tik dėl neišpasakytos meilės šiems gamintojams, bet ir dėl gausių atsarginių dalių jau minėtuose laužynuose. Kol netaupome savo laiko, kol krapštytis garaže su senomis naujomis detalėmis yra pigiau, nei tą laiką išnaudoti kaip savo srities specialistui ar tiesiog pabūti su šeimą, tol turbūt taip pigiau. Tačiau vis tik palinkėkime sau norėti gyventi geriau, visų pirmą – protingiau.