Apie supermaistą pastaruoju metu girdime pakankamai daug. Supermaistas daugelio akimis yr amaistas su ypatingomis savybėmis. Iš ties terminas neturi griežto apibrėžimo, o supermaistu vadinami produktai, kurie yra maistingi, turi aukštą maistinę vertę ir naudą organizmui.
Supermaisto istorija
Iš kur atsirado terminas supermaistas? Įdomu tai, kad pirmiausia šį terminą panaudojo ne tie, kurie oficialiai studijuoja maistą, pavyzdžiui, mitybos mokslininkai ir dietologai. Ankstyviausias užfiksuotas pavyzdys galėjo įvykti XX amžiaus pradžioje per Pirmąjį pasaulinį karą, ir buvo naudojamas kaip maisto rinkodaros strategijos dalis. „United Fruit Company“ inicijavo entuziastingą reklamos kampaniją, siekdama reklamuoti bananų importą. Įmonė išplatino informacinius lankstinukus, įskaitant plačią skiltį „Pastabos apie bananus ir bananų maistinę vertę“. Iš pradžių bendrovė reklamavo bananų praktiškumą kasdieniame racione, nes jie yra pigūs, maistingi, lengvai virškinami, visur prieinami, tinkami virti ir nevirti, o gamtos yra sandariai uždaryti į nešvarumams atsparią „pakuotę“. Kad žmonės valgytų daugiau, įmonė siūlė pusryčiams dėti bananų į dribsnius, pietums į salotas, o vakarienei – keptą su mėsa.
Tačiau šio termino populiarumas išaugo po to, kai jis buvo patvirtintas medicinos žurnaluose, nes gydytojai paskelbė savo išvadas apie bananų dietą, skirtą tokioms ligoms kaip celiakija ir diabetas gydyti. Amerikos medikų asociacija paskelbė, kad bananai vaiko racione palengvins celiakiją arba ją išgydys (tikrasis kaltininkas glitimas dar nebuvo atrastas). Netrukus bananai bvo tapatinami su sveikatos sprendimais, o mamos bananus pavertė pagrindine savo vaikų ir kūdikių mityba, net jei jie nesirgo celiakija. „United Fruit Company“ įtraukė šiuos sveikatai naudingus atradimus į savo reklaminę medžiagą, o populiarioji spauda puikavosi antraštėmis apie bananus bei lėmė bananų dietos populiarumą.
O kaip dabar? XXI amžiuje skirtumas yra tas, kad informacija dabar plinta kosminiu greičiu, todėl atrodo, kad kas mėnesį atsiranda naujas supermaistas. Esminiai tai nulemiantys dalykai: moksliniai konkretaus maisto tyrimai, patrauklios antraštės iš sparčiai besikeičiančios populiariosios spaudos, taip pat informacinės reklamos ir susijusios maisto pramonės rinkodaros kampanijos.