Važinėjant kasdieniais maršrutais ar ilgesnėmis kelionėmis, automobilio priekinis stiklas tampa neatsiejama saugumo dalimi. Tačiąu net ir nedidelis įskilimas gali tapti rimta problema. Dauguma vairuotojų, pastebėję stiklo defektą, linkę jį ignoruoti: „dar pavažinėsiu, nieko tokio”. Deja, tai gali baigtis ne tik brangesniu remontu, bet ir pavojaus kėlimu sau bei kitiems eismo dalyviams.
Šiame straipsnyje paaiškinsime, kodėl delsti neverta ir kodėl stiklai automobiliams turėtų būti tvarkingi visada. Sužinosite, kaip veikia priekinis stiklas, kokios pasekmės laukia neatlikus remonto, o taip pat gausite naudingų patarimų, kaip elgtis įskilus stiklui.
Kaip veikia priekinis stiklas ir kodėl jis toks svarbus?
Automobilio priekinis stiklas tai ne tik apsauga nuo vėjo, lietaus ar vabzdžių. Jis yra struktūrinė automobilio kėbulo dalis, prisidedanti prie bendro transporto priemonės standumo. Be to, jis padeda tinkamai veikti oro pagalvėms eismo įvykio metu.
Modernūs stiklai automobiliams gaminami iš daugiasluoksnio stiklo, vadinamo laminuotu stiklu. Net įskilus, stiklas „iš vieno gabalo neiţrėkėja“, bet tai nereiškia, kad jis saugus. Kuo greičiau įskilimas išplinta, tuo didesnė rizika, kad stiklas neatlaikys net menkiausio smūgio.
Trumpa istorija apie automobilių stiklus
Pirmieji automobiliai neturėjo priekinio stiklo – vairuotojai nuo dulkių saugodavosi akiniais ar skraistėmis. Priekiniai stiklai pradėti montuoti XX a. pradzioje, tačiąu jie buvo iš paprasto stiklo, kuris důžgdavo į pavojingus aštrius gabalus.
1930 m. pradėta naudoti laminuota technologija, o Lietuvoje tai plačiau paplito tik nepriklausomybės atkūrimo laikotarpiu. Dabar visi automobiliai privalomai turi saugius, důžiui atsparius stiklus.
Su kokiais iššūkiais gali susidurti vairuotojas?
Didžiausia grėsmė – stiklo įtrūkimas gali staiga padidėti. Temperatūrų svyravimai, vibracijos, net automatinis langų valytuvų veikimas gali paskatinti įtrūkimo plitimą. Taip pat gali kilti nesklandumų techninėje apžiūroje ar bůti sustabdytas automobilis kelių policijos.
Sprendimas? Paprastas: nedelsti. Kaip sako stiklus montuojantis specialistas Dainius: „Geriau keisti stiklą tuoj pat, kol problema maža. Laukiant, situacija tik blogėja ir brangsta“.
Privalumai ir trūkumai
Privalumai:
- Saugumas: tinkamas stiklas apsaugo nuo žalos avarijos metu.
- Komfortas: geras matomumas bet kokiu oru.
- Teisinis atitikimas: atitinka KET ir techninės apžiūros reikalavimus.
Trūkumai:
- Kaina: keitimas gali kainuoti brangiau nei norėtų.
- Laikas: reikia skirti valandą ar dvi autoservisui.
Visgi, šie „trūkumai” niekaip neprilygsta rizikai, kuri kyla palikus įskilusį stiklą.
DUK apie priekinio stiklo įskilimus
1. Ar galima pravažiuoti techninę apžiūrą su įskilusiu stiklu?
Ne, jei įtrūkimas patenka į vairuotojo matymo lauką.
2. Kiek laiko užtrunka stiklo keitimas?
Vidutiniškai 1–2 valandos.
3. Ar galima remontuoti, o ne keisti stiklą?
Taip, jei įtrūkimas labai mažas ir neplinta.
4. Ar įtrūkimas visada plečiassi?
Beveik visada, ypač keičiantis temperatūrai.
5. Ar draudimas dengia stiklo keitimo išlaidas?
Dažnai taip, jei turite KASKO draudimą.
Kodėl delsti neverta?
Važinėjimas su įskilusiu priekinio stiklo defektu yra tarsi žaidimas su likimu. Jis gali bet kada „nuvilti” netinkamu momentu – tiek techninėje apžiūroje, tiek kelyje. Stiklai automobiliams – tai ne ta vieta, kur galima taupyti saugumo sąskaita.
Jei jau pastebėjote įtrūkį, apsilankykite patikimame servise kuo greičiau. Tiek dėl savo saugumo, tiek dėl ramios galvos!